MAČKA NA VRUĆEM LIMENOM KROVU- recenzija

Mačka na vrućem limenom krovu, nova je drama Hrvatskog Narodnog Kazališta u Zagrebu te je premijerom 13. listopada otvorila novu sezonu u HNK. Iako se radi o poznatom američkom dramskom tekstu nagrađenom Pulitzerovom nagradom, tekst Tennesseea Williamsa u rukama redatelja Paola Magellia proizašao je kao gotovo trosatna predstava, prošarana glazbenim temama, napetim trenucima i naravno problemima jedne obitelji. U središte radnje smješten je mladi par, Maggie (Zrinka Cvitešić) i Brick (Filip Vidović) kao dio jedne bogate južnjačke obitelji. Okolnosti u obitelji nisu kakvima se čine, dok se cijela obitelj okupila da proslavi rođendan glave obitelji, tate Pollitta (Milan Pleština) te njegove navodno dobre nalaze koji mu predviđaju dug život, istina se došaptava između zidova obiteljske kuće. Okolnosti bolesti svakako dobro znaju stariji sin Gooper (Dušan Bućan) i njegova žena Mae (Ana Begić) koji uporno pripremaju teren za nasljedstvo želeći razbaštiniti mlađeg sina Bricka, neuspjelu nogometnu zvijezdu čiji smisao života sada pluta u moru whiskeya. Kao da okolnosti nisu dovoljno teške, bračni problemi muče mladi par Pollitt, pritisak članova familije po pitanju djece i plodnosti Margaret, slomljena Brickova noga koja vuče pitanja ili pak upitan odnos Bricka i njegovog nedavno preminulog najboljeg prijatelja. Iako tekstom iz 1955. ova drama sadrži uvijek popularne problematike poput homoseksualnosti ili pak bračnih i obiteljskih problema obavijenim prikrivanjem istine.

(izvor: Autorica)

Ansambl HNK nikad ne razočara, ipak uz vodeći par Cvitešić-Vidović, nužno je istaknuti izvrsnog Milana Pleštinu koji je savršeno dočarao glavu južnjačke bogate obitelji. Ana Begić svoju ulogu je, na oduševljenje publike, dočarala do ruba groteske, bila je prava južnjačka missica i majka. Glazbene teme pod autorstvom glazbenog para Martinović-Mazurkijević, svakako su došle pod ruku Zrinki Cvitešić koja svojim pjevanje još jednom potvrđuje svoju ulogu nagrađivane glumice, ipak uloga songova čini se bila je redateljski štih s posebnom porukom degradacije žena obitelji Pollitt. Općepoznata scena za ovo djelo je bračni krevet Bricka i Maggie, no u ovoj izvedbi ona je dočarana terasom vile, gdje je korištenje uobičajenog prostora za orkestar kao produžetak scene bila je zanimljiva ideja, no u realizaciji ona zakida dobar dio publike s parketa za napete scene koje su se tamo odvile.  Magelli si je dao slobodu i da kraj drame ne ostavi mašti već stavlja Maggie i Bricka u surovu realnost.

Imala sam priliku ovu dramu gledati i u drugom kazalištu s drugim ansamblom, no i nakon ove odlične izvedbe svejedno nije moj favorit, ipak pred publikom je svakako jedna kvalitetna predstava koju će obožavatelji obiteljskih drama rado pogledati.

(izvor: Autorica)

Lara Paša